Local Stronghold
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Groeien

3 plaatsers

Ga naar beneden

Groeien Empty Groeien

Bericht  Pleui di nov 20, 2007 3:26 am

Ben nu enkele dagen lid van LS en ik zie een beetje rond naar de groei en het aantal legers. Mij valt op dat de meeste leden vrij veel legers hebben tgo hun populatie maar dat betekent ook dat jullie vergeten dat grondstoffen levelen niet als prioriteit nemen. Ik vermoed dat er veel gebouwen staan in jullie dorpen maar dat is eigenlijk geheel bijzaak. Het idee achter travian is een stabiele ontwikkeling en groei te bekomen tussen leger, velden en gebouwen. Legers aanpassen en laten groeien naar de opbrengsten van de velden. Graan prioriteit levelen. Graan is van essentieel belang.

Jullie groei was goed in het begin maar nu stokt het terwijl het bij mij stevig blijft doorgaan.

Mijn produktie van grondstoffen in mijn hoofddorp bedraagt nu meer dan 600 per grondstof en graan ongeveer 200 per uur.
Mijn tweede dorp zit ik ook al aan een produktie van bijna 200 en graan ongeveer 120. Mijn barakken en stallen daarentegen slechts op level 4 en 5.

Wanneer je iets langer online kan zijn gebouwen levelen of andere zaken die minder tijd in beslag nemen in de beginfase. Grondstoffen in later stadium en hoofdgebouw als jullie een langere tijd afwezig zijn.

Legers doodlopen kost alleen maar grondstoffen en tijd in de beginfase. Germanen moeten kleine farms raiden waar geen tegenstand is. Galliers moeten phalanxen, zwaarden en donders splitsen en optimaal gebruik maken van de snelheid van de donders. Romeinen moeten in de beginfase heel voorzichtig zijn om geen troepen te verliezen en moeten zeker prioriteit maken van grondstofvelden levelen. Romeinen zijn in de beginfase de aantrekkelijkste prooien om te farmen omdat zij het meest problemen hebben om een stabiel leger op poten te zetten. Eenmaal deze hun leger ontwikkeld hebben zijn ze daarentegen wel heel efficient. Germaanse troepen zijn goedkoper maar knuppels worden zo afgemaakt bij een aanval. Deze zijn echt niets waard, dus zo rap bijlers maken en speren. Speren zijn efficiente verdedigers en de germaan zal die meer dan nodig hebben. Galliers aanvallen is met vuur spelen. Vooral in de beginfase. Die vallen zijn verradelijk en kosten jullie graan, geduld en moeite om deze terug te bevrijden. Later op de server bij een sterk leger moet ook de middelmatige gallier ten prooi kunnen vallen van germaanse ridders en of bijlers. Ik zeg wel de gematigde want niet elke gallier is aanvalbaar Wink . In mijn tijd dat ik al travian speel heb ik nog NOOIT 1 leger laten door mijn dorpen wandelen, laat staan dorpen kwijtgeraakt. Integendeel!! Er is al heel wat bloed gevloeid rond mijn gallische versterkingen zelfs van spelers die veel groter waren dan ikzelf.

Op server3 zit ik in een top alliantie waar ook ons account het contactpunt is naar de buitenwereld toe. Voor diegene die nieuwsgierig zijn moeten maar eens gaan zien naar het blok Creche en R.O (Reborne Onuris) Vrienden en mede strijders op server1 van R.O en ga maar eens gaan zien Kiss en Sentinel, Sadieka ... Als ik mij niet vergis staat Kiss nu rang 1 op deze server en bekijk met veel respect naar hun profielomschrijving.

Pleui
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  sumpie di nov 20, 2007 11:39 am

Ik weet wat je bedoelt maar ik ben op dit moment alleen nog maar farms aant uitbreiden voor een nieuw dorp en snellere grondstoffen per dag

sumpie

Aantal berichten : 75
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  moniekkie za nov 24, 2007 9:53 am

Mij valt op dat de meeste leden vrij veel legers hebben tgo hun populatie maar dat betekent ook dat jullie vergeten dat grondstoffen levelen niet als prioriteit nemen.

Met de beste wil van de wereld snap ik echt niet wat je met die zin bedoelt... Zonder het woordje niet snap ik je zin volkomen. Maar dat geeft mijns inziens een andere betekenis aan de zin...

moniekkie

Aantal berichten : 55
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  pleui za nov 24, 2007 5:04 pm

Verkeerd omschreven ... niet mag er niet tussen

pleui
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  Pleui za nov 24, 2007 5:07 pm

Grondstoffen is prioriteit in het beginstadium, niet de legers want die kosten teveel + als er sneuvelen sta je direct enkele dagen achterop. Gelijklopend proberen te bouwen aan grondstoffen en legers. Begin 3de dorp als de grondstoffen 1ste dorp allemaal level 10 zijn ... dan pas de hele grote legers uitbouwen.

Pleui
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  moniekkie za nov 24, 2007 8:28 pm

Ok dan zitten we op hetzelfde spoor. Dat is nl ook mijn visie...

moniekkie

Aantal berichten : 55
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  fcuden zo nov 25, 2007 4:22 am

ik wilde dat niet geloven maar het is wel waar dat je eerst moet produceren en dan pas legers bouwen en ik deed dit andersom. Maar ik heb een goede les gehad dus ik ben nu zeker in mijn tweede dorp ervoor aan het zorgen dat mijn productie omhoog gaat.

het zijn af en toe kostbare lessen ,maar wel leerzaam

fcuden

Aantal berichten : 41
Registration date : 03-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  Pleui zo nov 25, 2007 11:46 am

Ter info:

Grondstoffen 1ste dorp:
Hout: + 991
Klei: + 991
Yzer: + 770
Graan: +299

2de dorp:

Hout: + 286
Klein: +282
Yzer: + 256
Graan: + 150

Wink

Pleui
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  sumpie zo nov 25, 2007 12:27 pm

dat doe je zker mooi maar heb jij toevallig dat gedoe dat je akkers in wacht te zetten ofzo?

Hout: 415 per uur
Klei: 365 per uur
IJzer: 183 per uur
Graan: 31 per uur

dit is mijne..

maja kzit nu echt hele tijd te raiden maar mijn farms beginnen op te raken dus zit ik nu ff voor kolonisten te investeren wss heb ik 2 dagen daar grondstoffen in en dan weer akker =)

sumpie

Aantal berichten : 75
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  moniekkie zo nov 25, 2007 3:04 pm

zijn deze getallen met of zonder die 25% extra met plus?
Anders is het nl nogal een kromme vergelijk

moniekkie

Aantal berichten : 55
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  Pleui zo nov 25, 2007 6:06 pm

Ja ... ik gebruik plus en goud in het begin. Binnen enkele maanden heb je dat niet zomeer nodig omdat je dan teveel aan grondstoffen bezit.

Pleui
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  Pleui zo nov 25, 2007 6:16 pm

In het begin Hout Graan Klei Graan IJzer Graan, en nu is het Hout Klei IJzer graan, Hout Klei IJzer graan en af en toe een gebouw tussen maar heel beperkt.

25% dus ... heb ik een voordeel van 1/4 op populatie en groei. Als je later begint op een server en je wil toch een rol van betekenis hebben, ben je zowieso verplicht wat te investeren want je loopt anders constant achter de feiten aan en dat is niet mijn bedoeling. Straks komen de grote allianties het noordelijk gebied opeisen als al hun doelen overgenomen zijn. Dan is het erop of eronder. Heb je niets te betekenen dan wordt je zowieso farm. Ben je stevig in groei dan wordt je een mede strijder. In onze alliantie is de activiteit op dit moment te beperkt om mede strijder te worden. Teveel geel en rood. Op server 3 die loopt van begin augustus heb ik nog geen enkel geel bolletje geconstateerd.

Pleui
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  moniekkie ma nov 26, 2007 5:08 pm

Ik ben idd ook van mening dat deze alliantie niet erg actief is. Mijn groei blijft op het moment ook achterwegge maar dat komt omdat we op s5 durk bezig zijn met de voorbereiding en tactie voor het eindspel.
Maar toch probeer ik wel elke dag mijn velden te klikken.

En dan helpt een plusaccount toch wel. Want ik zet meteen 2 dingen te gelijk klaar.

moniekkie

Aantal berichten : 55
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  sumpie ma nov 26, 2007 6:34 pm

Ik heb mijn goud gewaste aan die 1/2 handelaar kwist niet dat ie goud koste maja ik heb nu mensen mails gestuurd zodat ik 20 goud krijg en dan doe ik ook plus voor nu ben ik nu bzig met mijn kolonisten te maken en klei afgraving 10 komt eraan (tis al bezig over paar uur klaar)

maja ik kan nie sneller

sumpie

Aantal berichten : 75
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  pleui ma nov 26, 2007 6:48 pm

Als je level 10 in kleiafgraving hebt dan je steenbakkerij niet vergeten te levelen. Is goedkoop, duurt niet lang en je grondstoffen stijgen fors.

pleui
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  sumpie ma nov 26, 2007 11:05 pm

weet ik ga ik doen

sumpie

Aantal berichten : 75
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

Groeien Empty Re: Groeien

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum