Local Stronghold
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

oase veroveren

4 plaatsers

Ga naar beneden

oase veroveren Empty oase veroveren

Bericht  fcuden vr nov 30, 2007 4:49 pm

ik sanp niet waarom ik de oase niet kan overnemen ik heb het drie keer aangevallen met mijn held. Maar ik heb hem nog niet overgenomen?

fcuden

Aantal berichten : 41
Registration date : 03-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

oase veroveren Empty Re: oase veroveren

Bericht  Pleui vr nov 30, 2007 4:54 pm

Je moet eerst de dieren doden in de oase. Sterk leger vergezelt van een held. Nu nog niet aan de orde. Is enkel voordelig als je grondstoffen hoog genoeg geleveld zijn. Het kost je meer aan leger dan je velden levelen.

Pleui
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oase veroveren Empty Re: oase veroveren

Bericht  moniekkie vr nov 30, 2007 5:10 pm

heb je je heldenhof wel op niveau 10? Anders gaat het natuurlijk niet lukken

moniekkie

Aantal berichten : 55
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

oase veroveren Empty Re: oase veroveren

Bericht  moniekkie vr nov 30, 2007 5:12 pm

Overigens Pleui ben het niet met je eens. Ik heb reeds ook al een oase in me bezit. En heeft me slechts 50 zwaardvechters gekost. Je moet natuurlijk wel een beetje kijken welke oase je neemt. Hoe meer grote dieren hoe meer manschappen je nodig hebt

moniekkie

Aantal berichten : 55
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

oase veroveren Empty Re: oase veroveren

Bericht  fcuden vr nov 30, 2007 5:29 pm

heb ik al gedaan level zit op 10.
maar nu weet ik wat de bedoeling is

fcuden

Aantal berichten : 41
Registration date : 03-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

oase veroveren Empty Re: oase veroveren

Bericht  Pleui vr nov 30, 2007 5:56 pm

Dat is waar maar ik denk in het begin nogal defensief in legers omdat het voor mij geen prioriteit is dus ga ik er niet zo voortvarend mee om. Binnen enkele weken daarentegen wel. Het kost gewoon teveel aan grondstoffen. De grootte van de dieren spelen idd een rol. Veldslagsimulator is daar goed voor.

Pleui
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oase veroveren Empty Re: oase veroveren

Bericht  sumpie vr nov 30, 2007 7:14 pm

ff een vraagje wat heb je aan een oase

sumpie

Aantal berichten : 75
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

oase veroveren Empty Re: oase veroveren

Bericht  Pleui vr nov 30, 2007 7:25 pm

Wat kan je eigenlijk doen met een verlaten oase en wat gebeurt er als je er een aanvalt?

Als je die overvalt, gaan er dieren dood, als alle dieren dood zijn, dan kan je je held eropaf sturen, dan neemt je held de oase in. Dan krijg je procentueel productie erbij.


Hoe hoog moet mijn heldenhof zijn?

Je kan een oase innemen bij een heldenhof Niv.10, 15 en 20.
Dit kan echter alleen op de T3 versie van Travian dus op alle servers behalve de classic server3.


Welke oases kan ik overnemen?

De oases die in je 7x7 vakje liggen als je gecentreerd bent op het dorp vanwaar je de oase wilt. Plus hebben of niet(je map wordt groter) verandert hier niks aan.


Hoeveel oases kan ik innemen?

3 per dorp en de slotjes voor oases werken via hetzelfde principe als dat van een paleis:
Niv.10=>1 oase in totaal
Niv.15=>2 oases in totaal
Niv.20=>3 oases in totaal


Welke soorten oases bestaan er?

Hout

Type 1: +25% hout per uur
Type 2: +25% hout per uur,
.......... +25% graan per uur

Klei

Type 1: +25% klei per uur
Type 2: +25% klei per uur,
.......... +25% graan per uur

IJzer

Type 1: +25% ijzer per uur
Type 2: +25% ijzer per uur,
.......... +25% graan per uur

Graan

Type 1: +25% graan per uur
Type 2: +50% graan per uur


Gaat je graan omhoog als je de troepen naar je eigen oase verstuurt of blijft deze gelijk en horen de troepen als het ware nog bij je dorp.

De desbetreffende oase is een onderdeel van het dorp van waaruit je die oase hebt veroverd. De soldaten die in die oase staan eten dan ook van het graan dat geproduceerd wordt in dat dorp.


Hoeveel troepen kan je stallen op een oase ?

Een oase heeft zelf geen graanproductie. Het graan komt van het dorp vanwaar de oase is overgenomen. Dus zoveel als het bijhorende dorp kan opleveren. Je kan ook meer dan de productie doen maar dan staat het dorp in de min.


Kan ik een vrije oase aanvallen voor grondstoffen?

Ja, maar dat gaat maar 400/400/400/400 bij de combinaties en 600 voor 1 grondstof en 400 voor de rest als het een pure oase is.


Kan ik mijn huidige oase op de een of andere manier wegdoen, zodat ik een nieuwe kan veroveren?

Ja, in je heldenhof naast je oase is een kruisje. Klik daarop en die oase zal binnen enkele uren vrij worden gegeven. En daarna kan jij een andere veroveren.


Ik brak mijn lvl.20 heldenhof af en daarna werd mijn derde oase ingenomen door een andere speler. Moet ik nu mijn heldenhof terug opbouwen om het terug te nemen?

Je moet weer naar niveau 20, want je slotjes op niveau 10 en 15 zijn bezet door die andere oases.

Als je een oase van een Mede-allylid overneemt, word dat dan gezien als een vriendschapelijke aanval/overname?

Het wordt beschouwd als strafbaar, maar als je de oase verlaten knop gebruikt en daarna over laat nemen is het niet strafbaar.



Wat is de kracht van de natuur?



Hoe kan ik de werkelijke kracht van die dieren berekenen?

De dieren zijn redelijk sterk, maar je kan de veldslagsimulator gebruiken om een idee te krijgen. Als je plus hebt vul je bij de oase dezelfde populatie in als van jezelf om een nog correcter antwoord te krijgen.


Waarom hebben dieren een snelheid en aanvalskracht?

Alle legereenheden moeten een aanvalssterkte en een snelheid hebben. Zo is het spel geprogrammeerd. Dus ondanks het feit dat dieren niet van hun plek komen en niet aanvallen moet er voor beide waarden toch een getal ingevuld worden.


Wat is de link van de Faq over oase's

Pleui
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

oase veroveren Empty Hulp

Bericht  Dennis=Runescaper za dec 01, 2007 2:29 am

Beste leden,

Ben niet in nood maar wil graag jullie hulp om mij te helpen een oase in te nemen,
want ik heb een te klein leger om het zelf te doen.

Alvast bedankt.

Mvg

Dennis
Dennis=Runescaper
Dennis=Runescaper

Aantal berichten : 29
Leeftijd : 30
Woonplaats : Diever
Registration date : 03-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

oase veroveren Empty Re: oase veroveren

Bericht  sumpie za dec 01, 2007 7:02 pm

kan op dit moment niet helpen groot deel van leger doodgegaan door aanval terwijl ik naar werk was

sumpie

Aantal berichten : 75
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

oase veroveren Empty Re: oase veroveren

Bericht  Dennis=Runescaper za dec 01, 2007 7:59 pm

oke maar ben mijn leger aan het uitbreiden
Dennis=Runescaper
Dennis=Runescaper

Aantal berichten : 29
Leeftijd : 30
Woonplaats : Diever
Registration date : 03-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

oase veroveren Empty Re: oase veroveren

Bericht  sumpie zo dec 02, 2007 1:07 am

ik ook kwas aant sparen voor houthakker lvl 10 die nu eraan komt en dan komen mijn troepen ff opnieuw in aanbouw

sumpie

Aantal berichten : 75
Registration date : 02-11-07

Terug naar boven Ga naar beneden

oase veroveren Empty Re: oase veroveren

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum